Příběh Elisabeth Bechtold - ZELENÉ SMOOTHIES POMOHLI ZNORMALIZOVAŤ HLADINU B12

01.04.2013 00:41

Bola som alergická na všetko jedlo do takej miery, ţe som nemohla spať. Často som volala rýchlu záchrannú sluţbu a počas jedného mesiaca som bola päťkrát hospitalizovaná. V roku 1989 mi diagnostikovali chronický únavový syndróm a hypotyreózu. Päť rokov som sa cítila zmätená, trpela som bolesťami svalov, alergiami a kvasinkami. Nemohla som fyzicky pracovať alebo tancovať. Chcela som zomrieť. Predpísali mi vysoké dávky Xanaxu a antibiotík na hiátovú herniu, čo mi vôbec nepomohlo, ešte mi z toho začalo aj búšiť srdce. V tomto čase som sa stala vegánkou, čo spôsobilo len mierne zlepšenie. Potom som prešla na surovú stravu a okamžite som sa začala cítiť oveľa lepšie. Napriek tomu bol môj cholesterol stále vysoký, na úrovni 200. Asi sedem rokov som bola vitariánkou na 90 percent. Väčšina mojich symptómov bola preč, okrem nízkej hladiny vitamínu B12. Lekár mi predpísal B12 injekcie a výživové doplnky.

Pred piatimi mesiacmi som pridala do stravy zelené smoothies a moje zdravie sa dramaticky zlepšilo. Zvyčajne pijem liter denne. Mám rada mrlík biely alebo kel ako základ, spolu s petržlenovou vňaťou, hruškou, mangom a jablkom. Niekedy pridávam papayu alebo namočené chia semienka. Po štyroch mesiacoch klesol môj cholesterol na 170 a hodnoty mojej štítnej žľazy sú tiež v normále. Najvzrušujúcejšou zmenou bolo, ţe hladina B12 dosiahla normálne hodnoty po prvý raz za posledné roky a môj lekár mi povedal, že už viac nepotrebujem injekcie. Som šťastná, už len pri tom pocite, že sa cítim dobre ! Srdcové šelesty prestali. Mám oveľa menšiu chuť na nezdravé jedlá. Schudla som 5,5 kila, čo je skvelý pocit najmä preto, že som tanečnica. Jem dve jedlá denne a mám oveľa viac energie. Moje dvadsať rokov biele vlasy odrazu opäť rastú tmavšie.

Potom, čo sa môj životný postoj dramaticky zmenil v mojich šesťdesiatich siedmich rokoch, už sa ničoho nebojím. Nikdy v živote som sa necítila v takej rovnováhe. Moja masážna terapeutka povedala, že moja pokožka žiari a môj svalový tonus sa zlepšil. Vyzerám o desať rokov mladšie a cítim sa o dvadsať rokov mladšie. Odkedy pijem zelené smoothies nedokážu moje deti so mnou držať krok a vyhrávam nad svojím sedemnásťročným vnukom v tenise. V našom tanečnom klube pretancujem veľa mladších tanečníkov. Dokážem zvládnuť šesť hodín polky, valčíka alebo swingu v jednom kuse. Ľudia sa ma stále pýtajú, aké mám tajomstvo. Keďže si svoj zelený nápoj nosím všade, vždy sa rada podelím.

Mnoho ľudí v mojom veku má závažné tráviace problémy, ktorými som trpela aj ja. Odkedy pijem zelené smoothies, moje črevá pracujú fantasticky. Moje obličky zosilneli a už sa viac nebudím na potrebu močiť počas noci. Moje pečeňové fľaky badateľne vybledli. Môj zrak sa tak zlepšil, že väčšinu času nepotrebujem svoje okuliare. Som schopná udržať si pozitívny postoj aj počas najnáročnejších momentov v živote. Cítim sa pokojnejšia a viac sústredená. Nedávno som rozšírila svoj biznis do Washingtonu, ktorý riadim pomocou faxu, počítača, telefónu a častým dochádzaním z Kalifornie vzdialenej tritisíc míľ. Každoročne tiež usporadúvam sedem obrovských večierkov pre San Francisco Vegetarian Society a pre East Bay Society ako aj mnoho vitariánskych posedení a lekcií.