Příběh S., Sacramento - Invalidný vozík na predaj

01.04.2013 00:33


Pred troma mesiacmi som považovala svoj život za viac-menej ukončený. Ţož pre mňa znamenalo pomaly umierať a umieranie znamenalo koniec môjho utrpenia. Mám 25 rokov a bola som na invalidnom vozíku. Nedokázala som prejsť ani desať krokov zo spálne do obývacej izby bez toho, aby som nemala kŕče v chrbte a nelapala po dychu. V takomto stave som bola viac ako šesť mesiacov a stratila som nádej, že budem ešte niekedy schopná sama chodiť. Bola som veľmi nešťastná; mala som viac ako 90 kíl nadváhy. Aby to bolo ešte horšie, trpela som na pokročilé spánkové apnoe; bolo to také zlé, že som dokonca nemohla poučiť CPAP prístroj, ktorý väčšina trpiacich používa, pretože ani pri plnom výkone mi v noci neposkytoval dostatok vzduchu na to, aby som mohla dýchať. Nikdy sa mi nepodarilo dostať sa do REM fázy a väčšinu nocí som sa dva aţ tri krát zobudila na nedostatok kyslíka. Tradičné metódy mi nedokázali pomôcť. Kvôli zlému spánku som bývala celý deň unavená a doslova som zaspávala každých päť až desať minút bez ohľadu na to, čo som robila alebo kde som bola. Môj život sa zmenil na krátke útržky bdenia v bolestiach a snahy fungovať čo najlepšie, kým znovu zaspím. Celý čas som bola v depresii a plakala som takmer každý deň.
Asi pred mesiacom ma moja teta a ujo - vitariáni, pozvali do Oregonu, aby som s nimi chvíľu zostala a vyskúšala, či by mi surová strava mohla zlepšiť môj zdravotný stav. Povedala som si, že by som to skúsila - keďţe mi nič iné nezabralo a bola som si istá, že spôsob, akým žijem, a závažnosť môjho zdravotného stavu znamená, že sa nedožijem svojich tridsiatich narodenín. Prvý deň som skúšala chodiť a za menej ako päť minút som bola v slzách. Môj chrbát mi jednoducho nedovolil pohybovať sa. V ten deň som začala so surovou stravou na sto percent a začala som piť zelené smoothies. Každý deň som sa nútila kráčať trochu ďalej. Na konci prvého týţdňa som bola schopná prejsť tridsať krokov do stodoly, dokázala som hodiny nezaspať a dokonca som cítila, že som začala chudnúť. Teraz je to viac ako dva týždne a som stále sto percentná vitariánka. Schudla som 11 kíl, dokážem bdieť celý deň a včera som dokonca vyšla - áno, vyšla - do 400 metrového kopca na farme. Nemôžem tomu uveriť ! Keď som dorazila na vrchol, sadla som si a plakala, nie od bolesti, ale od dojatia, že som chodila.
Môj celý prístup k životu sa zmenil: už nie som v depresii a mám pozitívny nadhľad. Vo vnútri aj navonok sa cítim ako nová osoba. Viem, že som dostala druhú šancu žiť a surová strava mi zachránila život. Nikdy sa nevrátim späť k tradičnému stravovaniu, ani k spôsobu života, aký som žila predtým. Kto by chcel vymeniť tento zázrak života a zdravia za pár okamihov oddávania sa zlému jedlu ? Ja určite nie. Myslím na to všetko, čo som dosiahla za dva krátke týždne a viem, že v budúcnosti môžem robiť čokoľvek. Som nažive, mám silu a energiu. Najradšej by som naliehala na všetkých, aby dali surovej strave šancu na zlepšenie ich zdravia a životov.
Chcem, aby sa všetci cítili tak úžasne ako sa cítim ja .